18 Aralık 2016 Pazar

Bir 3DSMAX macerası. 3DSMAX ne işe yarar? 3DSMAX öğrenirken faydalanabileceğiniz görsel ve yazınsal yayınlar.

Merhabalar,
Pazar günü eğlencesi herkesler gezerken ben evde nelerle uğraşıyorum bilin bakalım. Malumunuz meslek iç mimarlık olunca geliştir kendini geliştir bitmiyor. Piyasa hızla gelişiyor mecbur sende gelişeceksin çaresi yok.

Artık kâğıtla kalemle çizmek sadece okullarda kaldı. Yine küçük ölçekli eskiz çalışmalarınızı elbet elde yapıyorsunuz ama büyük ölçekli planları ve tasarımlarınızı bilgisayarda yapıyorsunuz. Kendi mesleğim için konuşacağım hem merak edenler için küçük bir giriş olsun; bir kere AUTOCAD programını sular seller gibi kullanmanız gerekiyor. Bu artık bilinen ve kaçış yolunuzun olmadığı bir program. Yani işe girerken sormuyorlar bile neredeyse, biliyor kabul ediyorlar. Ben şahsen okulda öğrenmiştim AUTOCAD programını. Yine de başından söyleyeyim hiçbir program kursla ya da okulda görmekle öğrenilmiyor. Kesinlikle oturup kendinizde kurcalayıp öğrenmeniz gerekiyor. Okulda ve kursta öğrendiklerinizi evde tatbik etmezseniz ve programı aktif kullanmazsanız bir zaman sonra unutulup gidiyor. Tıpkı benim 3DSMAX maceram gibi…

Şimdi bizim bir numaramız AUTOCAD programından biraz bahsedeyim daha çok iki boyutlu, vektörel çizimlerimiz için kullanacağımız bir program. Mimarlar ve iç mimarlar için çok elzem bir program. Olmazsa olmaz benden söylemesi… Piyasada kullanabileceğiniz başka programlarda var elbette. Archicad, Allplan,Revit, Cinema 4d vs gibi… AUTOCAD’ i hallettikten sonra alanlarınıza göre bir program seçip kendinizi geliştirmeniz gerek.

Bir iç mimar olarak küçük ölçekli çalışmalar için en ideali ve yine işe girerken olmazsa olmaz sordukları 3DSMAX programından bahsedeceğim biraz. Nasıl öğreneceğiz? Hangi kaynaklardan yararlanmalı gibi…

3DSMAX üç boyutlu gerçekçi tasarımlar yapmak için piyasada bulunan kesinlikle en iyi program. Alternatif olarak Cinema4d de gösterilebilir fakat performansını değerlendirmek size kalmış. Şuan piyasada işe alırken genellikle en bilinen olan 3DSMAX bilip bilmediğiniz soruluyor ve eğer biliyorsanız havada kapılıyorsunuz benden demesi.

İyi güzel 3DSMAX lazım fakat öğrenmesi? Ben size kendi öğreniş serüvenimden bahsedeyim. Efendim başladım araştırmaya kursları… Çevremde ki 3DSMAX kurslarından ilk önce en iyisi hangisi ona bakmaya başladım. Birkaç isim var piyasada dolaşan, normal. Alırsın numaralarını ararsın sırayla öğrenirsin eğitim süreleri ve fiyatlarını. Eğitim süreleri ortalama aynı 2-2.5-3 ay kadar sürüyor. Belki de daha uzun. İki aydan kısası yok bir kere… Fiyatları? Birçok yer telefonda ücret vermiyor. İlla kapılarına gideceksin. Vaktim yok diyorsun, yok illa gel… Öğrenebildiğim birkaç kursta en az 800 TL den başlıyor ve artarak gidiyor. Az mı 800 TL… Sonra soruyorsun. Öğrenmeyi garanti ediyor musunuz? Hayır diyor garantimiz yok. Elbette yok nereden bileceksin benim kapasitemi. Kaynak kitap, cd, dvd veriyor musunuz? Yok vermiyoruz. Yada internetten online eğitim eki veriyoruz gibi, gibi seçenekler.

Anlayacağınız beni sarmadı hiçbiri. İki ayımı öğrenip, öğrenmeyeceğim garanti olmayan bir şeye harcayamazdım. Zaten programım oldukça yoğun… Buradan sonra araştırmalarım başladı. Evden kendim öğrenemez miyim?


Öğrenirim pek tabi… İnternet çağındayız artık her şey elimizin altında. Birçok siteden ücretsiz eğitim setlerini indirebiliyorsunuz. Ben bununla uğraşmam derseniz youtube üzerinden de öğreten bir çok video bulunmakta. Benim ilk aşamada takip ettiğim ve anlatımını beğendiğim Yakın Kampüs isimli kanal. Gökçe Gün’ün anlatımıyla birinci aşamada öğrenmeniz çok kolay olacak emin olabilirsiniz.
Bunun yanında piyasada satılan birçok kitap var. Hepsini aşağı yukarı inceledim ve izleyerek öğrenmenin yanında kitap olarak bir kaynak daha kullandım. Hemen sizinle de paylaşayım belki çalışmalarınıza ışık tutar sizin de…

Abaküs Yayınlarından Serdar Hakan Düzgören’in kitabı.




Umarım sizler de öğrenir ve faydalı bilgiler edinirsiniz. Sevgilerimle.

1 yorum:

  1. Aslında 3D denemek istiyorum da bir türlü başına oturamadım. :D

    YanıtlaSil